להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 

דף הבית >> ספורט הכדורת
 

                                     כדורת דשא -  המשחק

כדורת דשא משחקים על מגרש דשא עדין ומיוחד, שגודלו נע בין 36 מ"ר ל-40 מ"ר.

משחקים באמצעות כדורים עשויים תרכובת פלסטיק, שמשקלם בערך . 

הכדורים הם בגדלים שונים וכל שחקן מתאים לעצמו כדור לפי גודל כף ידו.

בקצה אחד של המגרש מציבים שטיחון.  בקצה השני, במרחק מינימום של 23 מ' מן השטיחון, מניחים כדורון לבן קטן ("ג'ק" או "קיטי").  השחקנים עומדים על השטיחון ומגלגלים את כדוריהם על הדשא במטרה להגיע קרוב ככל הניתן לכדורון הלבן.

את המשחק משחקים בני כל הגילים, גברים ונשים.  ניתן לשחק כיחידים,זוגות, שלשות או רביעיות.  בגלל תכונת הנטייה הקיימת בכדורים הם מסוגלים לבצע קשת ולעקוף כדורים אחרים העומדים בדרכם.  זה, כמובן, מאפשר לשחקנים לגלגל את כדוריהם מסביב לכדורי היריב או מאחוריהם, ומכך להתקרב יותר אל המטרה.  כך בעצם נוצר משחק אסטרטגי בניצוחו שח ראש הקבוצה – "הסקיפ".  חלק מהכדורים הקבוצה מנסה לגלגל אל המטרה; חלק אחר היא מכוונת לנקודות שבדרך כדי לחסום את כדורי היריב (יצירת בלוק חוסם), וחלק אחר מכוון אל נקודות מאחורי המטרה, במקרה שהמטרה תזוז ממקומה עקב פגיעה. וכמובן, קיימת הצליפה בכדורי היריב כדי לסלקם ממקומם.

השחקנים מדורגים לפי תפקידיהם, החל מהמגלגל הראשון הנקרא "lead" (המוביל).

 אחריו -  השני, השלישי, ועד ל"סקיפ" השולח את כדוריו אחרון.  לכל אחד מן השחקנים יש תפקיד בהתאם למעמדו בקבוצה.

משחק הכדורת מצד אחד דורש ריכוז ודייקנית, אך מצד שני מעניק הרפיה מכל מתח.  השחקנים מעודדים איש את רעהו ומשבחים ביצועים יפים, גם של היריב.

זהו ספורט  שמביא אף לחברות וידידות בין השחקנים.  גם התלבושת  מוסיפה להרגשת החגיגיות בזמן המשחק.

אז אם אתם אוהבים להיות באוויר הפתוח, לבצע פעילות גופנית ללא מאמץ גדול, לשחק בחברותא עם הרבה פירגונים, לשכוח לשעה קלה את דאגות היום יום, ובכל מקרה (גם אם הפסדתם) לחזור הביתה עם חיוך על השפתיים, בואו והצטרפו לכדורת הדשא, כאן ממש על סף ביתכם.

.
.

 מועדון כדורת דשא רעננה